Öölennu pädevus (NQ) tähendab seda, et sa võid lennata peale päikese loojangut VFR tingimustes. Kursustele registreerimise eelduseks on PPL(A) litsentsi olemasolu ning kehtiv SEP(A) või MEP(A) land pädevus. Öisel ajal võib VFR lendu sooritada juhul kui pilve alumine baas on vähemalt 2000 ft ja horisontaalne nähtavus vähemalt 8 km.
Öölennu pädevus avardab kindlasti sinu lendamise võimalusi. Ei pea enam muretsema, et enne päikese loojangut kindlasti maanduma pead. Öisel lennul on oma ilu. Tule ja saa sellest osa!
Öölennu praktika programm näeb ette 5 tundi lendamist millest 4 toimub koos instruktoriga ja 1 lennutunni lendad soololennuna. Alustad 1 tunnise tutvumislennuga, seejärel harjutad 1,5 tundi öiseid lennuväljaringe, 0,5 tundi mootorita ja ilma maandumistuleta maandumisi, sellele järgneva tunni jooksul öist raadionavigatsiooni ja viimase lennutunni 5-st lendad soololennuna lennuväljaringe. Lennupraktikat võid teha kas Cessna 150 või Socata TB9 lennukiga. Viimane on esimesest pisut kallim.
Öölennu teoreetiline ettevalmistus (ground school) kestab 5 tundi (2 x 2.5 h). Selle aja jooksul omandad järgmised teadmised:
Teooriatund 1
1. Visuaalseks öölennuks sobilikud ilmastikutingimused
2. Öised, kontrollitud õhuruumi reeglid
3. Lennujaama perrooni, ruleerimisteede, raja ja takistuste tuled
4. Õhusõiduki navigatsioonituled ja kokkupõrke vältimise reeglid
5. Öise lennu psühholoogilised aspektid
6. Eksimise ohuallikad öisel navigeerimisel
7. Ilmastiku ohud öisel lennul
Teooriatund 2
1. Instrumentide süsteemide toimimine ja nende vead
2. Kokpiti valgustussüsteemid sh. hädaolukorra valgustus
3. Kaartide kasutamine valgustatud kokpitis
4. Praktilise navigatsiooni põhimõtted
5. Raadionavigatsiooni põhimõtted
6. Ohtu lennukõrguse arvestamine
7. Ohud jäätumistingimustes ja jäätumise vältimine